OBRAZY ŚWIATŁEM MALOWANE #LEDSDESIGN + KONKURS

30.11.21 Pani to potrafi 27 Comments




PROLOG
Projektując i urządzając wnętrza, ciągle poszukujemy oryginalnych mebli i dodatków, które sprawią, że mieszkanie staje się unikatowe i ponadprzeciętne. Na to jak finalnie wyglądać będzie mieszkanie, ma wpływ bardzo wile czynników: są nimi odpowiednie umeblowanie, kolorystyka ścian i dobrze dobrane dodatki. Bardzo ważnym czynnikiem jest oświetlenie i (jak dla nas) sztuka. Na tych dwóch elementach chciałybyśmy się dzisiaj zatrzymać i opowiedzieć Wam o naszym najnowszym odkryciu! 


ŚWIATŁO WE WNĘTRZU
Wszyscy wiemy, że bez światła nie ma nic, nie ma kolorów, kształtów, nie ma widzenia. Bo to właśnie światło i brak jego (czyli cienie), tworzą nasz trójwymiarowy świat. Jeżeli mówimy o odpowiednim świetle we wnętrzu to mamy na myśli światło słoneczne wpadające przez okna, światło z lamp sufitowych i światło pośrednie, które to tworzą lampy podłogowe, stołowe i kinkiety. Bez dobrze zaplanowanego oświetlenia nie stworzymy klimatu, nie podkreślimy stref i nie podświetlimy tego co, chcielibyśmy dobrze wyeksponować, jak choćby sztukę. 


BEZ SZTUKI ANI RUSZ!
Co do tej ostatniej, to wiecie, że my obie z Anią jesteśmy fankami otaczania się sztuką, nie sprowadzając ich tylko do prostego „dekorowania mieszkań obrazami”. Sztuka wnosi do wnętrza bardzo wiele: niepowtarzalność, nastrój, podkreśla jego wyjątkowość i charakter. Buduje przestrzeń, otwiera horyzonty (często dosłownie), wspiera nasze dobre samopoczucie. 

Jak bardzo jest ważna, pokazały ostatnie dwa lata, kiedy to wszyscy byliśmy zmuszeni do siedzenia w domu i pracy zdalnej. Powstały też pierwsze badania, które to wskazują na wielki i pozytywny wpływ, który ma sztuka na człowieka. Patrząc na obraz, który nam się podoba, lepiej odpoczywamy, relaksujemy się o wiele szybciej i nabieramy dystansu do świata. 



SZTUKA I ŚWIATŁO, CZYLI MARIAŻ NA 6!
A gdyby tak połączyć oba te elementy? Nie wiem czy Wy też tak macie, że zdjęcia z urlopu wyświetlane na monitorze komputera zachwycają, a po wydrukowaniu już nie tak do końca? Kolor jakiś taki przygaszony, zdjęcie gorzej wygląda a wielka magia światła znika? I o tą magię światła właśnie nam chodzi. Jak ją zatrzymać… 

Szukając rozwiązania trafiłyśmy na firmę LED'S DESIGN. LED"S DESIGN to siostrzana marka Crystal Panel, która od 2012 roku zajmuje się produkcją paneli podświetlanych metodą LED. Zakochani w świetle, pomyśleli jak by tu stworzyć coś niebanalnego, pięknego i dostępnego dla wszystkich. Do tego w najwyższej jakości wykonania i z wielką dbałością o szczegóły. Zastosowano innowacyjną technologię Crystal Panel LED, w której nie poprzestaje się na pojedynczych diodach. Technologia ta polega na odpowiednim grawerowaniu panelu, przez co światło rozchodzi się równomiernie po całej powierzchni i sprawia, że obraz rozświetlony jest w pełnym wymiarze bez zaciemnionych i niedoświetlonych plami. I tak mariaż sztuki i światła zaskutkował niezwykłymi, idealnie podświetlanymi, obrazami. 

Pomysł rewelacyjny, a jak dodamy do tego mistrzowskie wykonanie to - mamy to! 

BO DIABEŁ TKWI W SZCZEGÓLE
Zbudowanie podświetlanej konstrukcji to jedno, ale dobór tego co ma się wyświetlać, drugie. Każde zdjęcie czy to z urlopu, czy pamiątka ślubna w wersji podświetlanej, wygląda zjawiskowo. Ale my postanowiłyśmy pójść o krok dalej i wybrać takie zdjęcia, które podświetlone zaczarują przestrzeń. Wybrałyśmy pięć różnych wnętrz, motywów i wykończeń, a efekt finalny przeszedł nasze oczekiwania. 

SALON Z ANTYCZNYM ZACIĘCIEM
Pierwszą grafikę wybrałyśmy do mojego salonu. Tu rządzi czerń i biel i masa sztuki współczesnej. Pomyślałam, że doskonale byłoby przełamać to odrobiną czegoś z duszą. I tak zrodził się pomysł obrazu z fragmentem antycznego, damskiego torsu. Do tego motywu wybrałyśmy wydruk na Canvas, czyli specjalnej tkaninie o satynowym wykończeniu. Obraz ma wymiar 120 x 120 cm i wykonany został na specjalne zamówienie. Całość wieńczy nowoczesna aluminiowa rama. Dzięki unikalnej technologii graweru, który sprawia, że światło rozchodzi się równomiernie i świeci na całej powierzchni bez ciemnych plam, przy podświetleniu pięknie uwidoczniły się delikatne niuanse kolorystyczne, a duży format sprawił, iż rzeźba na zdjęciu wydaje się bardzo realna, wręcz prawdziwa. 




SYPIALNIA Z WIDOKIEM NA KSIĘŻYC
To było od dawna marzenie Ani - księżyc w pełni, który świeciłby nieustannie w jej sypialni. Oczywiście powieszenie tego typu zdjęcia, nie jest problemem, ale umówmy się - księżyc bez swojego magicznego światła to tylko zdjęcie. No właśnie, ale jak do wybranego kadru księżyca w pełni, dodamy świetlistość zamkniętą w czarnej ramie, to uzyskamy naprawdę niezwykły obraz!








NIEZIEMSKI WIDOK... W POKOJU BEZ OKNA
Biuro urządzone w przejściowym holu (należące do Pana męża), przeszło małą metamorfozę, wymieniłam podłogę, pomalowałam ściany i urządziłam na nowo. Ale to dalej było przejściowe pomieszczenie, stylowe jednak pozbawione światła, takiego zza okna. I tu problem braku relaksującego widoku, przy którym wzrok by odpoczywał a rozum sięgał w dal, rozwiązał ten świecący obraz. Duży format (150 xc100) sprawia, że okno wydaje się bardzo realistyczne a światło wydobywające się z obrazu, pięknie podkreśla elementy zdjęcia. 





SZALEŃSTWO ULICZNE W POKOJU NASTOLATKI
Nastolatki uwielbiają wszystko co głośne, kolorowe i przesycone światłem. Dlatego to sypialni mojej córki wybrałyśmy obraz przedstawiający ulicę nocą, skąpaną w różowo - fioletowej poświacie, neonowego światła. Format zdjęcia (50 x 70) został dopasowany do przestrzeni, w której miał być powieszony obraz, tak by efekt był jak najlepszy. Trzeba przyznać, że podświetlony kolor robi duże wrażenie. 






5. POWAGA ZA BIURKIEM PRAWNIKA
Ostatnia nasza propozycja to dekoracja ściany nad domowym biurkiem Pana Prawnika. Motyw antycznej damy, dumnie spoglądającej w dal niewidzącym wzrokiem, niczym Temida, kiedy rozstrzygająca spory, wydał się nam idealny. Powagi i klasy dodaje tu wydruk na tkaninie. Tym razem format mały bo 50 x 50 cm, co pozwala skupić się na motywie. I tutaj światło wydobywa delikatne rysy kamiennego posągu. Antyczna magia w nowoczesnym wydaniu, zachwyca prostotą formy i zaskakuje światłem. 






Przyznam Wam, że już dawno nic mnie tak nie zachwycało jak te obrazy. Przemyślane wzory, które wybrałyśmy, dobranie do nich odpowiednich rozmiarów i ram, zakończyło się sukcesem.

A Wy co o tym myślicie? 

KONKURS

Dla wszystkich, którzy zachwycili się tym świetlanym Designem 
mamy dla Was 3 "świetlne obrazy"
w formacie 50 x 70. 

Aby otrzymać podświetlany obraz należy:

1. Na stronie LED'S DESIGN wybrać wzór - link
2. W komentarzu pod postem na blogu (pod tym postem) lub na Instargramie / Facebook
uzasadnić dlaczego wybierasz taki wzór,  gdzie chcesz  go powiesić lub inną przyczynę, 
dla której to właśnie Ty powinieneś otrzymać "obraz światłem malowany" . 

Konkurs trwa do 12.12.2021 do północy! 
Nagrodzimy najciekawsze/ najzabawniejsze/ 
najbardziej wzruszające opowieści! 

WYNIKI KONKURSU:



Kochani, dziękujemy, że odwiedziliście naszego bloga.
Jeśli post podobał Wam się lub był przydatny, 
będzie nam miło, jak pozostawisz po swojej
obecność znak w postaci komentarza.

Dziękujemy i pozdrawiamy
Ania i Beti, czyli dziewczyny z "Pani to potrafi"
#WSPÓŁPRACA
Materiał powstał przy współpracy z marką LEDS DESIGN

27 komentarzy:

  1. mój strzał to okno widzę je w moim ciemnym holu, jako zacheta do wdrapywania się codziennie do sypialni na 3 poziom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na trzeci poziom??? O rany to wysoko, ja chyba bym spała na kanapie :) Buziaczki - Beti

      Usuń
  2. Włochy i Rzym kocham ślepo. Rzeźby i wszelakie popiersia kojarzą mi się zawsze z Wiecznym Miastem i przenoszą mnie myślami właśnie tam. Rzeźba ciała wpasowałaby się idealnie do mojego salonu, tuż obok kamionkowych wazonów antycznej głowy i popiersia bez głowy. Moje małe dolce vita na wyciągnięcie ręki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to by wyglądało znakomicie! Już nam się podoba.

      Usuń
  3. Wszystko super, ale jak widzę na środku kabel to we mnie się aż przelewa :D ja kazałam mężowi wszystkie ukryć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Aleksandro! W tych obrazach jest możliwość podłączenia bezpośrednio do źródła zasilania schowanego w ścianie. Także jest wybór: można na kablu - wtedy jest to mobilna wersja, albo jak kinkiecik do ściany i nic nie widać :)

      Usuń
  4. Księżyc rozświetlający granatową sypialnię mojego syna, studenta Astronomii to wydaje mi się, że byłby bardzo ładny i trafiony prezent z okazji 23. urodzin od mamy.

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurde, ale dałyście zagwozdkę. Co najmniej kilka wzorów widzę u siebie oczami wyobraźni! Aleee... na pierwszy rzut, rzeźba ciała! W sypialni własnie urządzam galerię kobiecych kształtów, a ten obnraz pasowałby idealnie i przypominał mężowi, ze kształty rubensowskie były w cenie od zawsze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. księżyc przepięknie będzie wyglądać w moim pokoju gościnnym, ale wybrałabym jeszcze kilka innych. one sa super

    OdpowiedzUsuń
  7. Miasto w deszczu ❤️ wkomponowało by się idealnie do mojego domowego gabinetu, który właśnie jest w trakcie metamorfozy.
    Mam nadzieję, że już niedługo będę mogła pokazać efekty tej przemiany moim Czytelnikom właśnie z tym obrazem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam mały, ciemny przedpokój. I po głowie chodzi mi obraz-okno.Taki wybór spowoduje, że pomieszczenie się rozjaśni i da złudzenie okna. Podobnie jak w Twoich propozycjach. Mój wybór to "Widokiem z okna malowane". Słoneczny widok z okna będzie przypominać o miłych, letnich dniach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Potęga księżycowej mocy, odmienia czarną noc w romantyczny magiczny czas!
    Pierwszy krok człowieka na księżycu wywołał poruszenie na całym świecie, mogę jedynie przypuszczać, jak prywatny księżyc zawieszony nad łóżkiem poruszy moim światem.

    Z ogromną ekscytacją zgłaszam się do konkursu urzeczona księżycowym obrazem 🌖

    OdpowiedzUsuń
  10. Ufff! Zdążyłam! :) : )
    Wybór jednego obrazu, to nie lada wyzwanie. Najbardziej spodobał mi się jednak obraz - Księżyc
    Dlaczego?
    Moja ulubiona cześć "Zmierzchu" to "Księżyc w nowiu",
    oświadczyny ukochanego w nocy, przy blasku księżyca,
    mój pies nazywa się Moondi,
    i ja jestem jak księżyc - raz prawie jak kula, by Ciągle szczupleć.
    Dlatego, gdy powieszę na ścianie księżyc w pełni, to etap kuli będę mogła ominąć i jeszcze wspomnienia najpiękniejszych momentów mojego życia będą na wyciągnięcie ręki :) :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Najpiękniejsze w tym wszystkim są te oryginalne lampy które świetnie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne zastosowanie lamp led w oświetleniu obrazów. Wygląda to bardzo interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super to wygląda. Jest to ciekawy i funkcjonalny dodatek.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tego rodzaju oświetlenie jest niesamowicie efektowne. Zupełnie w moim guście.

    OdpowiedzUsuń
  15. Taki obraz to ciekawe rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyznam że wygląda to niesamowicie.

    OdpowiedzUsuń