DIY - JAK POMALOWAĆ PORCELANĘ?

17.1.18 Pani to potrafi 31 Comments


Witajcie Kochani

Ferie zaczęłyśmy z przytupem, bo warsztatami prowadzonymi w IKEA. I co prawda nie jest to żadne novum dla nas, bo warsztaty prowadzimy dość często, ale tym razem testowałyśmy nową formułę. Z założenia warsztaty miały otwartą formułę (nie było zapisów), 20-osobowe grupy zmieniały się co 30 minut i w ten sposób przez dwa dni przewinęło się na naszych warsztatach około 400 osóbBiorąc pod uwagę nową formułę warsztatów, postanowiłyśmy pomalować zastawę stołową. W IKEA talerzy nie brakuje, więc pomysł się spodobał. 

Do ozdabiania wybrałyśmy cztery podstawowe techniki zdobnicze:
1. Malowanie farbami do porcelany
2. Rysowanie za pomocą kolorowych pisaków 
3. Rysowanie czarnymi markerami do ceramiki
4. Ozdabianie hybrydowymi lakierami do paznokci! 


Nie mylicie się, ta ostatnia technika jest dość innowacyjna i nadaje się tylko do celów zdobniczych, bo tak pomalowane talerze nie nadają się do mycia w zmywarce! 

Przyznamy, że i tym razem fantazja nie zawiodła naszych warsztatowiczów. Były pasy, kropy i liczne florale, ale największa fantazją wykazały się dzieci. W tym roku babcie i dziadkowie dostaną prawdziwie niezwykłe pamiątki z okazji swojego święta. 

A jak się bawiliśmy i co nam z tego wyszło, to możecie zobaczyć w naszej fotorelacji. Ale zanim do niej dojdziemy, przygotowałyśmy dla Was małą instrukcję „krok po kroku”, jak zamienić zwykłe tanie talerze w dekoratorskie cuda.  

Do stworzenia unikatowej zastawy stołowej potrzebujesz:
- białych talerzy itp. 
- czarnego markera do malowania porcelany*
- spirytusu bądź benzyny ekstrakcyjnej do odtłuszczania 
- wacików, patyczków kosmetycznych
- szablonów, taśmy papierowej
- piekarnika kuchennego 
- odrobiny cierpliwości
- szczypty fantazji

* - my jeszcze użyłyśmy złotego markera.

etap 1 - odtłuszczanie
Wybraną zastawę stołową odtłuszczamy. Do tego celu najlepsza będzie benzyna ekstrakcyjna lub zwykły spirytus. Na bezpyłowy wacik kosmetyczny nanosimy niewielką ilość substancji odtłuszczającej i przecieramy nią powierzchnię, którą zamierzamy pomalować.

etap 2 - malowanie
Za pomocą markera do ceramiki rysujemy wybrany wzór  (do kupienia w każdym sklepie plastycznym lub w większych Empikach). My używałyśmy markerów trzech marek oraz farb do ceramiki (poniżej na grafice).  Jeżeli wybierasz figury geometryczne to możesz ułatwić sobie pracę używając szablonów (my polecamy te od FAFAME).


1. DARWI / ARMERINA [12 PLN], 2. PORCELAINE 150  / PEBEO [11 PLN], 3. PorcelanArt pen / NERCHAU [12 PLN], 4.  Zestaw farb  do ceramiki / PEBEO, 5 kolorów [ok. 40 PLN]

etap 3 - utrwalanie 
Po namalowaniu wzoru czekamy. I tu czas oczekiwania zależy od producenta: jedni wskazują 4 godziny inni nawet 24 godzin. To trzeba doczytać na opakowaniu. Następnie wkładamy nasze pomalowane dzieła do zimnego piekarnika. Ustawiamy temperaturę piekarnika na 150 stopni i pieczemy ok 35 minut. Zastawę zostawiamy w piekarniku do całkowitego wystygnięcia. Teraz nasze wzory są w pełni zabezpieczone i można je myć w zmywarce. 

Pomalowana porcelana znakomicie prezentuje się na stole
 i z powodzeniem może zastąpić tą markową, nawet tą za kilkaset złotych! 
Zresztą sami zobaczcie, jaki nam udało się ozdobić ceramikę :)

Nasze projekty powstały na:
talerze z kolekcji FLITIGHET / IKEA  [7,99 PLN / duży talerz]
filiżanki / kubki - z kolekcji 365 + / IKEA [ 5,99 PLN]

Do dekoracji stołu użyłyśmy:
złote sztućce -  TILLAGD / IKEA  [249 PLN]
złoty świecznik / kadelabr PÄRLBAND  / IKEA  [49,99 PLN]
złoty serwetnik - TILLSTÄLLNING / IKEA  [19,99 PLN]





twórczość naszych warsztatowiczów   



Dziękujemy, że odwiedziliście naszego bloga.
Mamy nadzieję, że choć troszkę Was zainspirowałyśmy :-)

A jeśli to właśnie TY spędziłaś/-eś z nami czas na warsztatach 
- proszę podziel się swoimi wrażeniami

Dziękujemy i pozdrawiamy cieplutko,
Ania i Beti, czyli dziewczyny z "Pani to potrafi"

31 komentarzy:

  1. A jak to wyglada z toksycznoscią tych farb? Czy można z takich naczyń pózniej jeść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Producenci podają, że pomalowana ceramika nadaje się do żywności, więc tego nie kwestionujemy.

      Usuń
    2. Talerze wyglądają przepięknie, ale z tą toksycznością faktycznie jest problem. Marker Armerina: "Nie stosować na naczyniach mających kontakt z żywnością", farby Pebeo: "Only surfaces which do not come in contact with food should be decorated.". Mycie w zmywarce po wypaleniu nie jest jednoznaczne z dopuszczeniem do kontaktu z żywnością.

      Usuń
    3. No jak to? Przecież przy farbach Pebeo jest uwaga, że nie stosować do rzeczy mających kontakt z żywnością!

      Usuń
  2. ale jakie świetne te zestawy :) Chociaż ciekawa jestem czy ten wzór wytrzyma - robiłam tak kiedyś kubek, z czasem niestety zaczął się ścierać.

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna sprawa , ja sama mam tylko jeden czarny pisak do porcelany i swietnie się bawię , musze zakupić złoty
    a Wasi kursanci naprawdę kreatywni ,:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne talerze, niewielkim kosztem można sobie zrobić talerze jak z restauracji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. MMP? Warto sprawdzić www.mmp.net.pl - w ofercie mają farby wysokiej jakości. Polecamy.

    OdpowiedzUsuń
  6. I think, that is the best furniture store out there. Check out this website!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne! Cos niesamowitego! Muszę też sprobować! A napic się kawy z takiego ręcznie malowanego kubka...sama przyjemność!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna sprawa z tym malowaniem porcelany! Szczególnie starsze dzieciaki miałyby frajdę…Ja jednak nie mam zdolności plastycznych i cierpliwości dlatego gotową porcelanę carmani kupiłam na https://portal.hanipol.com/pl/. Przesyłka dotarła szybko i bezproblemowo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł. Ja jednak kupuje designerskie naczynia od projektanta. Porcelana Rak jest doskonała do domu i do restauracji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny wpis. W domu mam już przyozdobioną porcelanę, ale jednak taka samodzielna praca i dekoracja to zupełnie co innego. Na pewno taka praca sprawia wiele radości. Muszę sama z dzieciakami spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mąż zostawił mnie dla młodszej kobiety i byłam zdruzgotana. To było tak, jakby miała go pod wpływem złego zaklęcia, Saul z dnia na dzień zwrócił się przeciwko mnie bez żadnego ostrzeżenia. Zdarzyło się to w zeszłym roku, byłem zdesperowany, więc korzystałem z każdej strony rzucania zaklęć, którą udało mi się znaleźć, bez żadnych rezultatów. Przyjaciel wysłał mnie do dr Adeleke i skontaktowałem się z nim. Zaczął ze mną pracować w czerwcu. Dzięki całej jego wspaniałej pracy, mój mężczyzna i ja znów jesteśmy razem. Jestem tak szczęśliwy i zaszczycony, że mam po swojej stronie tak wspaniałą osobę jak ty. Dziękuję Ci! Skontaktuj się z aoba5019@gmail.com i na WhatsApp: + 27740386124

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  15. ludzie to jest dla waszego zdrowia i waszych dzieci , na tych farbach jest napisane że nie wolno stosować na naczyniach przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Kasa jest ważniejsza niż zdrowie własnej rodziny ?( już nie mówię o innych ludziach po to jest już poziom nie osiągalny dla wyobraźni przeciętnego człowieka,)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jako ozdoba wyglądają świetnie - po prostu cudownie! :)

    wnetrzazklasa.net

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziewczyny, polecam tylko Pana Udamę! Rzucił dla mnie zaklęcie. To jest po prostu poza słowami! jak bajka dla ciebie i tyle!) wynik jest jeszcze lepszy niż się spodziewałem i dostałem go szybciej niż się spodziewałem!) wszystko jest po prostu super! Ale jest jedna rzecz, robi tylko białe zaklęcie miłosne i powiedział, że zaklęcie było tylko dla tych, którzy byli wcześniej w związku, ale w zasadzie myślę, że nikt nie musi czarować nieznajomego.) Ale co za efekt! szkoda, że ​​nie znalazłem tego wcześniej, jak uratowałem swój związek płacąc tylko za potrzebne rzeczy.. teraz ja i mój narzeczony zaraz się pobierzemy) Mam nadzieję, że moja recenzja komuś pomoże, odnajdzie szczęście i zaoszczędź dużo pieniędzy!) skontaktuj się z nim +27 65 897 8226 .
    Zadzwoń i WhatsApp Panie Udama

    OdpowiedzUsuń
  18. Super pomysł! Malowanie porcelany to świetny sposób na spędzanie wolnego czasu

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem dzisiaj bardzo szczęśliwa z rodziną. Mam na imię Angela, mieszkam w USA, mąż zostawił mnie na rok i tak bardzo go kocham, że od tamtej pory szukam sposobu, aby go odzyskać. Wypróbowałam wiele opcji, ale nie wyszło, dopóki nie spotkałam znajomego, który przedstawił mnie dr UDAMA, rzucającemu zaklęcia, który pomógł mi sprowadzić męża po 2 dniach. Mój mąż i ja żyjemy dziś razem szczęśliwie, ponieważ postępowałam zgodnie z instrukcjami wspaniałego dr UDAMA. Ten człowiek jest świetny, możesz się z nim skontaktować przez e-mail: (udamaada@gmail.com). a jego bezpośredni numer kontaktowy i WhatsApp to (+27658978226) Teraz doradzę wszystkim poważnym osobom, które znalazły się w tego rodzaju problemie, aby skontaktowały się z nim teraz, aby uzyskać szybkie rozwiązanie bez stresu.

    OdpowiedzUsuń
  20. A jak z trwałością takiego rozwiązania? pomijam zmywarki - chodzi mi o mycie ręczne

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobry dzień! Nazywam się Martina Bonucci i to jest moja historia.. Po 3 latach rozbitego małżeństwa mój mąż zostawił mnie z trójką dzieci i moje życie legło w gruzach. Chciałem to wszystko zakończyć, prawie popełniłem samobójstwo, ponieważ byłem tak przygnębiony. Przez cały ten czas byłem tak emocjonalnie przygnębiony, a życie wydawało się bez sensu. Pewnego pamiętnego dnia, przeglądając internet, natknąłem się na kilka opinii o dr Udamie. Niektórzy zeznali, że przywrócił ich byłego, niektórzy zeznali, że przywraca macicę i leczy choroby za pomocą jego ziół. Bardziej interesowało mnie pojednanie z mężem, które dr Udama umożliwiło w 3 dni. Teraz mój mąż wrócił i od tamtej pory żyjemy szczęśliwie. Dziękuję. Tutaj zostawiam kontakt dla wszystkich. E-mail: udamaada@gmail.com Zadzwoń / Whatsapp: +27 65 897 8226

    OdpowiedzUsuń
  23. Mój mąż, z którym budowałam życie przez 23 lata, zostawił mnie i dzieci bez słowa. Wszystko się na mnie zawaliło, skontaktowałam się z naszymi bliskimi i nikt nie mógł pomóc. Przyszedł czas, gdy złożył pozew o rozwód, nawet gdy nie mieliśmy żadnych problemów ani nigdy nie kłóciliśmy się o nic katastrofalnego. Doktor Isikolo przyszedł mi na ratunek i rozwiązał problem, jaki miałam z moim mężczyzną. Połączył nas ponownie i wrócił do domu, do nas. Rzeczywiście życie jest tajemnicze i nigdy nie myślałem, że doświadczę tego, przez co przeszedłem, ale wszystko dzięki doktorowi Isikolo, który pracował dla mnie i zapewnił mnie o pozytywnych wynikach po 48 godzinach, które rzeczywiście nastąpiły, jak obiecał. Równie dobrze może rozwiązać Twoje problemy, jeśli skontaktujesz się z nim teraz. Napisz do niego na WhatsAppie pod numerem +2348133261196 lub e-mailem: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń