METAMORFOZA SYPIALNI - ZAKOŃCZENIE PROJEKTU 3 MIASTA / 3 STYLE / 3 REALIZACJE

16.5.18 Pani to potrafi 14 Comments

panele winylowe
Dodaj napis

Warszawa czyli zakończenie długiej podróży po Polsce. 

Miejsce: Warszawa, Saska Kępa
Apartament w LULL HOSTEL
Styl: Modern Vintage & Tropikana
Założenia: Urządzenie wielofunkcyjnej sypialni i wydzielenie stref: relaksu i jadalnianej. 

SKOŃCZYŁYŚMY!
Nasz projekt 3 MIASTA / 3 STYLE / 3 REALIZACJE wreszcie zakończony. Tym razem postawiłyśmy na połączenie stylu Modern Vintage ze stylem tropikalnym (pisałyśmy o tym TUTAJ). Jak zawsze wszystko zaczęło się od miejsca i wybrania do niego podłogi. 

MIEJSCE
Apartament, który postanowiłyśmy poddać metamorfozie usytuowany jest w powojennej willi, znajdującej się na warszawskiej Saskiej Kępie przy ulicy Jakubowskiej. Domniemać można, że jest to jeden ze starszych budynków znajdujących się w tej dzielnicy*. Podczas II wojny Światowej uległ uszkodzeniom i najprawdopodobniej juz po wojnie został odbudowany. Świadczyć o tym mogą: zmieniona bryła budynku i wewnętrzna klatka schodowa, która prowadzi na nieistniejące dziś II piętro. 

APARTAMENT
Sam apartament urządzony był bardzo poprawnie i w ciekawy sposób. Cały Lull urządzony jest bardzo spójnie i z pomysłem. Sami rozumiecie, że „poprawianie” czegoś co jest niezłe, nie jest wcale takie proste ani łatwe.
Na pierwszy ogień poszła podłoga. Na podłodze znalazłyśmy stary parkiet, który był już bardzo mocno zniszczony i wymagał wymiany. Listwy przypodłogowe były niskie i całkiem niemodne. Postanowiłyśmy stary parkiet potraktować jak podkład i przykryć go panelami wykonanymi z winylu. Być może kiedyś właściciele zdecydują się parkiet naprawić. 

podłoga
Wybrałyśmy panele winylowe marki QUICK-STEP, Dąb Piknikowy Ochra. Jest to panel imitujący deski dębowe, o naturalnym ciepłym wybarwieniu z lekko rustykalnym wyglądem. Panele winylowe z systemem Uniclic Multifit for Livyn są dość cienkie (4,5mm), można je było więc zamontować na poprzedniej podłodze. 
Stary parkiet został dokładnie umyty i wysuszony. Pod panele położyliśmy Livyn Basic, podkład piankowy położony w celu stabilizacji podłoża. Teraz wystarczyło położyć panele winylowe i wykończyć całość pięknymi wysokimi listwami przypodłogowymi. Sam proces docinania paneli jest naprawdę łatwy i nieskomplikowany, można pokusić się o samodzielne położenie. My jednak postanowiłyśmy wspomóc się ekipą Only Home. I kiedy Darek kładł naszą podłogę, my mogłyśmy zająć się planowaniem co i jak pomalujemy, a co przerobimy. 

jakie panele winylowe?

jakie panele winylowe?


ściany
Do przeprowadzenia naszej metamorfozy wybrałyśmy trzy kolory z urodzinowej palety  DEKORAL Clean & Color, Trendy Colors, którą to przecież współtworzyłyśmy. Z dostępnych 20 nowych kolorów wybrałyśmy:

Czarny płomień - szaro fioletowy odcień czerni
Himalajski cukier - delikatny odcień różowego z małą domieszką szarości.
Ciepły Bałtyk - głęboka zieleń o szmaragdowym odcieniu.

Kolory wybrane były już dawno. To z czym musiałyśmy się zmierzyć, to sposób w jaki mamy je połączyć, tak żeby można było użyć wszystkich trzech kolorów w jednym pomieszczeniu. Dodatkowo na jednej ze ścian apartamentu odkuto starą cegłę, co stało się mocną dominantą pokoju.
Przyznam, że niestety nie obyło się bez mocnych dyskusji, czy wręcz kłótni. Ja chciałam użyć wszystkich trzech kolorów, Ania wolała dwa i koniecznie tą butelkowa zieleń. Ja jednak się uparłam, bo bardzo chciałam ten „Płomień” zobaczyć na ścianie. Ale w końcu doszłyśmy do konsensusu i Ania dała mi zielone światło (bo zaufanie to podstawa tego związku :) ). O wzorach i tym czym kierowałyśmy się przy podziałach napiszemy w kolejnym poście.

himalajski cukier

paleta urodzinowa

panele winylowe

NASZE DIY
W całym tym zamieszaniu przemalowałyśmy jeszcze drewnianą komodę Tarva Ikea, odświeżyłyśmy starą szafeczkę z szufladami, zrobiłyśmy stoliki nocne i lampki z miedzianych rurek oraz stworzyłyśmy oryginalną galerię sztuki. O detalach opowiemy w kolejnych postach, a dzisiaj przedstawiamy efekt końcowy. 

Przy okazji, zwróćcie szczególną uwagę na niesamowitą pościel z kolekcji MONOGRAM wyhaftowanymi inskrypcjami. Biała bawełna egipska w królewskim wydaniu od Cocon CottonPościel boska, a wyhaftowany napis odpowiada mojej filozofii życiowej: Let’s stay in Bed” ! 

Quick step

Qucik step

quick-step


metamorfoza quick - step





panele winylowe

metamorfoza sypialni

Napiszcie co sądzicie o takim podejściu do przestrzeni, połączeniu naszych kolorów i samej podłodze. Ja jestem w niej zakochana! 

DZIĘKUJEMY GŁÓWNEGO PARTNEROWI MARCE QUCIK-STEP, DZIĘKI KTÓREMU UDAŁO NAM SIĘ ZREALIZOWAĆ TEN FANTASTYCZNY PROJEKT.

DZIĘKUJEMY, ŻE ODWIEDZILIŚCIE NASZEGO BLOGA
POZDRAWIAMY CIEPLUTKO
ANIA I BETI, CZYLI DZIEWCZYNY 
PANI TO POTRAFI

14 komentarzy:

  1. Prześliczna podłoga! i całokształt cudnie się prezentuje. A ten kolor Bałtyku jest zjawiskowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z podłogą to prawda, już dawno, szukałyśmy wnętrza do niej. Bałtyk to nasza propozycja do kolorów Dekoral Clean &Colors z serii Trendy Colors więc za pochwałę ślicznie dziękujemy :)

      Usuń
  2. RE WE LA CYJ NY materiał obiciowy na krzesłach !!! Szukam takiego w odcieniach błękitów :) gdzie można taki kupić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Taki materiał kupisz w sklepach tapicerskich :) Jutro będę w pracowni to sprawdzę jaki to model konkretnie :)

      Usuń
  3. Teraz to jest apartament! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Link pod nazwą użytkownika lub HTML

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna! Świetnie wyglądają takie ciemne kolory w sypialni. U nas zostało już tylko pytanie jaki materac do spania wybrać i też będzie koniec :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wnętrza kapitalne. Ciekawa kolorystyka i niebanalne dodatki. Wpadły mi w oko poduszeczki z motywem kwiatowym i obrazy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Metamorfozy, mój ulubiony temat :) Uwielbiam o nich czytać i je oglądać, robić u siebie i u innych :) Ostatnio zrobiłam metamorfozę sypialni moich dzieci, pomalowaliśmy ściany, kupiliśmy nowe meble, nowe łóżka , ekologiczne materace, bo takie ponoć są najlepsze :D i powiem wam, że nie tylko ja się zakochałam w tych materacach, ale tez moje dzieci :) Czyli metamorfoza na wielki +

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli już o materacach mowa to moim zdaniem warto jest się zainteresować tymi od Viscotherapy. Moim zdaniem są to na prawde bardzo dobre materace z solidnej pianki. Mnie osobiście śpi się na takim materacu świetnie, a kosztował on niecałe 2000

    OdpowiedzUsuń
  9. Stworzyliście piękne i bardzo nietypowe wnętrze. Największe wrażenie na mnie zrobił ten nietypowy zagłówek. Ja jednaj u siebie nie jestem tak odważna i preferuję klasyczny styl. Bardzo piękne, klasyczne łóżko kupiłam na https://senpo.pl/lozka/ i dzięki temu moja sypialnia stała się bardzo elegancka i dobrze mi się w niej wypoczywa, serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń
  10. u Ciebie widzę już na wykończeniu... ja dopiero jestem w trakcie zakupów i muszę wybrać dobry materac, bo łóżko to już mam. myślę o tym hybrydowym dostępnym na https://www.new-hever.pl/kategoria/materace/ , wiele osób poleca. a Wy jaki macie u siebie?

    OdpowiedzUsuń