JAK URZĄDZIĆ DŁUGI I WĄSKI BALKON?

6.6.17 Pani to potrafi 43 Comments


No chyba nie odczepimy się od tych balkonów... Jak już wspominałam w poprzednim poście w tym roku urządzaniem własnych „terenów zielonych“ zajęłyśmy się dość gruntownie. Był więc balkon w kamienicy (TUTAJ), był stół piknikowy w ogrodzie (TUTAJ), był taras (TUTAJ) i wreszcie tani mały balkon (TUTAJ). Myślałyśmy, że tym sposobem wyczerpałyśmy cały wachlarz możliwości... okazało się jednak, że nie! Jak dowiedziałyśmy się z naszej korespondencji "emajlowej", zabrakło tzw. „długiej, wąskiej kiszki“. Cóż było robić, trzeba było zmierzyć się i z tym tematem.


Balkon, który przyszło nam urządzić jest długi (ma ponad 6 metrów), ale szeroki już tylko na metr. Jednym słowem kiszka i to dosłowna. W dodatku z balkonu chce korzystać rodzina z 2 małych dzieci, a pani domu koniecznie chce tam jeszcze móc uprawiać zioła (no te kuchenne, oczywiście ;-).
Rys. Rzut balkonu
Po zinwentaryzowaniu balkonu i małej burzy mózgów wyszło nam, że jeżeli wybierzemy odpowiednie meble, to może uda się wygenerować nawet trzy strefy: strefę dla dzieci, dla rodziców na „ekstremalne kawingowanie“ przy niedzieli i przydomowy ogródek dla Pani Domu.


Znalezienie odpowiednich mebli nie było trudne. Jak zwykle znalazłyśmy wszystko w ofercie IKEA. Przyznamy szczerze, że dla nas jest to miejsce, z pomocą którego z łatwością można zrealizować wszelkie pomysły. A oto co z asortymentu IKEA wybrałyśmy:

Dodatkowo Ania wpadła jeszcze na pomysł, żeby pomalować wewnętrzną część murka, czarną farbą. Ja na początku byłam sceptyczna, ale teraz przyznam, że był to strzał w dziesiątkę! Wyszło super. Do malowania użyłyśmy farby fasadowej DEKORAL Polinit  (czarny). Pomimo tynku strukturalnego, malowanie poszło dość szybko, a po wyschnięciu kolor pokazał swoja prawdziwą głębię...


Jak zawsze zaczęłyśmy od wybrania odpowiedniej podłogi. Tu postawiłyśmy na naturalne drewno w głębokim ciepłym wybarwieniu RUNENN. Płytki podłogowe kładły się szybko i bezproblemowo. Musiałyśmy dociąć dosłownie kilka sztuk.


Czekała nas jeszcze wyprawa po kwiaty i ziółka, a flaming wpadł nam w oko w Biedronce.


Skręcanie i ustawianie mebli no najfajniejszą część tej pracy. A oto i efekt finalny!









Ciekawe jesteśmy jak Wam podoba się nasz balkonik?

 Z góry dziękujemy za komentarze, pozdrawiamy Was cieplutko
Ania i Beti z "Pani to potrafi"

43 komentarze:

  1. ale czadowy flaming! "Wąska kiszka" też wyszła super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękujemy! Flaming daje po oczach, to prawda! :)

      Usuń
  2. Mam pytanko- jak przytwierdzila Pani do sciany oparcie od ławy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oparcie przykręcone zostało do ławki, niestety nie można było przymocować go do ściany.

      Usuń
  3. Ten balkon wyszedł genialnie :) Też mam taką kichę, tylko ciut krótszą 5,20m i nie pomyślałam nawet o wydzieleniu aż trzech stref,a tym bardziej w tej kolejności (kawusia przy drzwiach balkonowych, dzieciaki na samym końcu,a roślinność po środku) która i u mnie może sprawdzić się idealnie :)) No dzięki wieeeeelkie za tą metamorfozę i za ten wpis, uwielbiam Was

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tymi strefami to miałyśmy małą dyskusję. W pierwszej chwili Pani Domu chciała oddać strefę przy wejściu dzieciom, ale doszłyśmy do wniosku, że lepiej przyjmować gości w tym miejscu, a dzieciaki "wygonić" na tyły. tam mogą do woli rozrabiać, a po kawę nie trzeba się przez cały balkon przeciskać :)

      Usuń
    2. Pomysł świetny! Nie trzeba chodzić dzieciom nad głowami, gdy się bawią!:)

      Usuń
  4. Interesująca metamorfoza!Świetne połączenie kolorów. Balkon z pomysłem, kreatywne rozwiązania <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Na tym balkonie to jeszcze jest miejsce. Byście musiały mój zobaczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przesyłaj, lubimy trudne wyzwania, ale pewnie znakomicie sobie poradziłaś :)

      Usuń
    2. prosze o zdjecia swojego balkonu, z checia zobacze I Pani :) tez mam taki sam dlugi waski I szukam inspiracji :)

      Usuń
  6. Straszną mam ochotę na taką podłogę - pytanie zasadnicze jak odpędzić gołębie co by w ciągu tygodnia nie zepsuły całej mojej podłogi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... to może być trudne. Ja mam to samo z moim balkonem od ulicy, istna gołębia toaleta. Na szczęście mam kota i on trochę straszy te ptaszyska :)

      Usuń
  7. Metr to całkiem szeroko ;) u mnie jest 70cm na prawie 5 metrów....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to faktycznie wąsko! A jak rozwiązałaś tą sprawę?

      Usuń
  8. Post w sam raz dla mnie, bo właśnie zaczynam remont mieszkania z takim balkonem, więc dzięki za inspirację ;). świetnie się prezentuje ta zieleń.
    Przy okazji zapraszam też do siebie na rabatdladomu.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Dzięki za pomysły, też mam taki wąski balkon... i te gołębie... zastanawiam, się czy taka jakaś cienka zasłonka by się nie sprawdziła - przeci gołebiom i nadmiernemu nasłonecznieniu (balkon jest od str południowo-zachodniej). Ławka ze "ścianką" genialna - czy możecie podrzucić jakiś pomysł tańszej wersji? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, może jakaś budowla z palet? Myślę że można by taką ławkę bez problemu wykonać. Palety ciągle tanie :)

      Usuń
  10. przeczytałam artykuł w wysokich obcasach,szybko wystukałam Waszą stronę,a tu "Jak urządzić długi balkon?" a właśnie mam zamiar pomalować balkon i jest on dokładnie taki o jakim piszecie,więc Wasze pomysły otworzyły mi oczy ;-) mam jedno pytanie o zadaszenie balkonu.mieszkamy na samej górze i mamy tylko markizę od słońca, co można by zrobić z tym fantem?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a może by tak drewnianą pergolę postawić? Jeżeli mieszkanie jest Wasze, to może można zainwestować w drewnianą zabudowę? Górę można wtedy zabezpieczyć czymś nieprzemakalnym, typu brezent... to tak na szybko, co mi wpadło do głowy? napisz do nas na mejla to może coś więcej podpowiemy :)

      Usuń
  11. Bardzo przytulnie,dzięki za inspiracje, mam wąski taras, też chcę zrobić z nim porządek, póki co najpierw szalówka, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej! Dziewczyny wiecie może kiedy będziecko wysyłka nagród z ostatniego konkursu?:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurczę, zazdroszczę pomysłowości. U mnie sytuacja wygląda tak, że balkon mam nie tylko wąski, ale też dziwne same balkonowe okna. Cennik dodatków, które pomogłyby mi go urządzić nie jest zadowalający, a ja nie mam pomyslu jak sama to zrobić. Chciałam tez kupić na lato siatkę do okien przeciw komarom to samo to kosztuje dużo zachodu bo nic nie ma na moje niewymiarowe okno-drzwi...

    OdpowiedzUsuń
  14. Super aranżacja :) Mam też wąski balkon na 1 metr, a długi na 10 metrów ....co roku walczę i nie mam pomysłu na niego. Obsadzanie go roślinami to duży coroczny wydatek, do tego ciągłe podlewanie. Jesteśmy osobami dużo pracującymi, taki balkon ma nam służyć jako miejsce do odpoczynku... Jak sobie z tym poradzić ??

    OdpowiedzUsuń
  15. Moim zdaniem do wiszącego balkonu idealnie pasowałyby takie markizy - zobacz. kolory można przecież dobrać indywidualnie. U mnie niestety balkon jest zabudowany, i niewiele da się w tym temacie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja na swoim balkonie ustawiłem sztuczne kwiaty. Może i niezbyt oryginalnie, ale są tanie w utrzymaniu i w zasadzie nie wymagają opieki. Raz na 3 lata trzeba je tylko wymienić na nowe.https://www.pm-m.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. faktycznie ciekawy pomysł, takie wąskie balkonu bardzo źle się urządza bo mało co tam można wcisnąć a wam się udało :) ja z ciekawych rozwiązań mam markizy balkonowe, sztuczną trawę oraz lampki diy ze słoiczków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, Markizy to super efektowny pomysł na balkon, zawsze nam się podobały. W tym przypadku balkon górny daje dość mocny cień, więc parasol jest bardziej dekoracyjnie. Sztuczną trawę miałyśmy wcześniej, jak dzieciaki były małe, wówczas na balkonie miały tam basenik.

      Usuń
  18. mam balkon na 113cm szeroki i zastanawiam się jak weszła Wam na balkon 100cm ławka o szerokości 117cm ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, jeśli chodzi o wymiar balkonu, rzeczywiście od murku (zewnętrznego) do ściany jest 100 cm szerokości, ale do barierek jest już troszkę więcej, więc na ścisk udało się ją wstawić.

      Usuń
  19. To mój balkon jest prawdziwym wyzwaniem 5m na 75cm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, to jest wyzwanie, ale u nas nie ma rzeczy niemożliwych. Dwie głowy pełne pomysłów i gotowe. Zapraszamy do zamówienie u nas indywidualnego projektu.

      Usuń
  20. Super pomysł! Na pewno z niego skorzystam! Też mamy taki balkon i w tym roku nic z nim nie zrobiłam bo nie wiedziałam jak się za to zabrać. Teraz już mam jakąś wizję :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakim cudem ławka o szerokości 1,20m zmieściła się na metrowym balkonie? Sama mam szerokość 1,1m i szukam odpowiedniej ławki

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna sprawa taki balkon. Marzy mi się takie miejsce do odpoczynku, gdzie mogę rana w szlafroku i z filiżanką kawy, usiąść i cieszyć się promieniami słońca.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nazwy stref - bezbłędne... Też mam taką kiszkę i właśnie przymierzam się do zagospodarowania balkonu. Dzieci małych już nie mam i myślę, że jedną część przeznaczę na przechowywanie. Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne propozycje. Nie trzeba mieć ogrodu by odpoczywać.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń