DIY - TAPICEROWANIE KRZESEŁ - JAK ZMIENIĆ OBICIE?

28.12.18 Pani to potrafi 25 Comments


tapicerowanie zmiana obiciaDrewniane, nieco zapuszczone, ze zniszczoną tapicerką, piękną linią i wielkim potencjałem - tak wyglądały krzesła Ani. 

- Wymienić na nowe? - zapytała 
- Nigdy w życiu, to byłby grzech. Takie krzesła w domu to skarb. Ponadczasowe wzornictwo, zdrowe drewno bez śladów zniszczeń i tylko tapicerka do wymiany. Taka odmiana jest bardzo prosta. Trzeba tylko wybrać odpowiedni materiał i do dzieła.

NARZĘDZIA

tapicerowanie zmiana obicia

DO ZMIANY OBICKA POTRZEBUJEMY:
1) tkaniny tapicerskiej
2) haków tapicerskich 
3) śrubokrętu krzyżakowego lub prostego
4) małych obcążek
5) nożyczek np. krawieckich
6) obcęgów
7) kleju w spreju - TESA
8) zszywek
9) flamastra lub inny pisak do tkanin
9) takera elektrycznego lub ręcznego

TKANINA
Tkanina, którą potrzebowałyśmy do metamorfozy krzeseł musiała być odpowiednia, czyli dedykowana do tapicerowania, tzw. tapicerska. Od początku wiedziałyśmy, że krzesła bedą biało czarne. Znalazłyśmy wiele tkanin w różne biało - czarne wzory, ale którą wybrać? W sklepie internetowym kupiłyśmy 6 różnych wzorów i postanowiłyśmy, że zrobimy każde krzesło w innym wzorze, a co tam, będzie wesoło.

ETaP I - PRZYGOTOWANIA 
Zanim zabrałyśmy się za zmianę tkaniny, trzeba było usunąć starą. W tym celu zdjęłyśmy siedziska i oparcia. Stelaże drewniane poszły do mycia, I zabrałyśmy się za ściąganie starych powłok z siedziska. Okazało się to dość trudne, ponieważ zszywki na starej tkaninie nabijane były takerem przemysłowym i trzeba było się nie lada natrudzić, by je wyciągnąć. Trzy osoby i parę godzin pracy, pozwoliły dopiero na oswobodzenie siedzisk ze zniszczonego materiału. 

tapicerowanie krzeseł

tapicerowanie zmiana obicia

ETAP II - DOCINAMY MATERIAŁ
Po zdjęciu starego materiału okazało się, że gąbki są w bardzo dobrym stanie i nie trzeba ich wymieniać. To bardzo ułatwiło naszą pracę. 

UWAGA: Zdjętego starego materiału nie wyrzucamy. Posłuży nam jako forma do przycięcia siedzisk i oparć. 

Na wybrany materiał przykładamy zdjęty materiał z krzesła i docinamy dodając około 2 cm zapasu. Jeżeli używacie tkaniny w pasy, trzeba uważać, żeby przy docinaniu materiału, pasy ułożyły się pionowo. 

tapicerowanie zmiana obicia


tapicerowanie zmiana obicia

ETAP III - KLEJENIE I TAPICEROWANIE
Przycięte kawałki materiału mocujemy na tapicerowanych częściach za pomocą kleju w spreju. W tym celu spryskujemy piankę klejem w odległości około 15-20 centymetrów. Dzięki temu klej rozłoży się równomiernie i zrobią się plamy. 
Na piance układamy materiał i kiedy ułożymy go już właściwie, dociskamy go delikatnie do pianki. Teraz przekręcamy całość „do góry nogami” i mocujemy materiał za pomocą zszywacza (takera). Pamiętamy o tym, że materiał mocujemy naprzemiennie techniką „skrzyżną”, czyli najpierw wbijamy zszywki góra - dół, a następnie prawo - lewo. Przybijanie kontynuujemy aż do przymocowania całości. Tak samo postępujemy przy obijaniu siedzisk jak i zaplecków. 

tapicerowanie zmiana obicia

klej w spraju

tapicerowanie zmiana obicia

tapicerowanie krzeseł


ETAP IV - FINISZOWOWANIE
Teraz wystarczyło przykręcić odmienione siedziska do drewnianych stelaży i krzesła gotowe! Tak naprawdę, to była bardzo szybka i dość prosta metamorfoza. Najdłużej zajęło nam wyjmowanie starych zszywek :) 


tapicerowanie zmiana obicia

tapicerowanie zmiana obicia





Przyznamy, że pomysł, żeby zrobić każde krzesło w innej tkaninie, był świetny! 
Krzesła prezentują się przepięknie.

W następnym poście pokarzemy jak poddałyśmy metamorfozie stary, okrągły stół.
A jeśli nie widzieliście jeszcze metamorfozy kuchni, przy której znajduje się ten cudowny kącik jadalniany, to zapraszamy TUTAJ

Kochani napiszcie 
jak Wam się podobają krzesła? 
A może macie pytania
 odnośnie samego tapicerowania?

POZDRAWIAMY CIEPLUTKO
ANIA I BETI, CZYLI DZIEWCZYNY 
PANI TO POTRAFI

25 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy. Myślę, że w tym przypadku sukcesem są dwie rzeczy: świetny kształt krzeseł i fantastyczne wzory tkaniny. :)

      Usuń
  2. Fajnie że każde z krzeseł jest inne, a jednak bardzo podobne. Lubię takie nieoczywiste rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, to była sugestia czytelników, bo ciężko było się zdecydować. A wyszło genialnie!

      Usuń
  3. Pięknie wyszło :-)
    Gdzie można kupić takie tkaniny tapicerskie we Wro?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupowałyśmy je przez internet - obiciowe.pl :)

      Usuń
  4. Pepitka!!! ❤️ 😘 Najpiękniejsza. Już się w nich zakochałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ha,ha już wiem jak beda wyglądały moje krzesła. Fason krzeseł co prawda inny,ale pepitki będą jak ulał, mogę ściągnąć?:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sam ostatnio znalazłem sklep internetowy https://www.interdesk.pl/ w którym kupi się bardzo dobre krzesła do szkoły.Jestem pewny że moja szkoła te krzesła kupi za nie długo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne, mam podobne krzesła. Ale mam problem ze zdjęciem tapicerki z oparcia krzesła. Proszę o podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  8. A jak zdjęłyście oparcia? Próbuję zdjąć oparcia w swoich krzesłach, ale nie ma żadnych śrób do odkręcenia, nic :-(

    OdpowiedzUsuń
  9. Kumpel mi powiedział , żebym wszedł na ten blog. Ten blog naprawdę jest bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Faktycznie całość wygląda bardzo ładnie i ja jestem zdania, że przede wszystkim należy mieć zaufanego tapicera do niektórych napraw. W takiej sytuacji ja od zawsze kontaktuję się z tapicerem https://tapicer.warszawa.pl/ gdyż wiem, że na jego doświadczeniu mogę polegać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, trafiłam tutaj, bo po raz pierwszy mam zamiar zmierzyć się z poznawaniem mebli. Mam pytanie. Jak przytwierdzić siedzisko po tapicerowaniu, jeśli wcześniej było ono klejone. Krzesło typ thonet. Będę wdzięczna za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo duży wybór fajnych krzeseł można znaleźć w ofercie sklepu internetowego http://mebleares.pl/kategoria-produktu/krzesla/. To idealny wybór dla osób, które cenią sobie dobry styl i jakość.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super krzesło. Ja swoje wykonałem z materiału welur pikowany i jest przepiękne. Dowiedziałem się o tym na tej stronie: https://www.uczsieszybko.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak zobaczyłam ten artykuł zakochałam się w tych krzesłach. Przypadek sprawił,
    że mogę je kupić ale oczywiście wymagają zmiany tapicerki. Wróciłam do Waszego artykułu i mam jedno pytanie. W jaki sposób wyjmuje się tą część tapicerowaną z oparcia krzesła? Czy jest z tym jakiś problem ? Bardzo dziękuję za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  15. Będziemy z żoną też próbować zrobić taką metamorfozę starych mebli.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ruszyłem z projektem tapicerowania moich krzeseł – od zwykłych do wyjątkowych! Przygoda z tkaninami, wzorami i kreatywnością zaczyna się teraz.

    OdpowiedzUsuń